اخبار

فاراک و وحافظ مجوز افزایش سرمایه ۴۴ و ۳۱۰ درصدی از سازمان بورس دریافت کردند

ماشین‌سازی اراک با نماد فاراک و بیمه حافظ با نماد وحافظ به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۴۴ و ۳۱۰ درصدی را دریافت کردند.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت بورسی و فرابورسی ماشین‌سازی اراک با نماد فاراک و بیمه حافظ با نماد وحافظ به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۴۴ و ۳۱۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند. این دو نماد بورسی و فرابورسی آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده نیز شدند.

بدین ترتیب، نماد فاراک در نظر دارد تا سرمایه فعلی خود را از ۱.۴ به ۲.۰۶ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی است و در جهت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صرف می‌شود.

سرمایه فعلی نماد وحافظ نیز از ۱۲.۲ به ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید. تامین مالی این شرکت فرابورسی نیز از محل آورده نقدی سهامداران است که در جهت اصلاح ساختار مالی، ارتقای رتبه توانگری مالی و فعالیت در سرزمین اصلی استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که مجمع فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از ۵۰ به ۱۵۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت ۲ سال به هیئت مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان و بیمه مرکزی نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

منبع
بورس پرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا