تحلیلسهامی ETF صندوق هایصندوق های سرمایه گذاری

ارزیابی برترین صندوق های ETF سهامی

در یک سال گذشته ( 240 روز ) 5 صندوق سهامی سنتی یعنی صندوق های ثهام، داریوش، ثمین، آساس و ویستا با کسب بازدهی به ترتیب 132%، 87%، 80.55%، 74% و 71.5% بهترین عملکرد را در بین صندوق های ETF سهامی داشته اند.

بازار سهام از 6 آبان ماه 1402 روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است به همین دلیل ابتدا در نظر داریم بازدهی NAV این 5 صندوق را در این مدت مورد ارزیابی قرار دهیم. طبق نمودار، در روند صعودی اخیر NAV صندوق سهامی ویستا با رشد 17.3 درصدی همراه بوده که دارای بالاترین بازدهی NVA در میان صندوق های بررسی شده می باشد و بعد از آن صندوق ثهام با کسب بازدهی 16.6 درصدی عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. لازم به ذکر است بازدهی شاخص کل در مدت مذکور  10.4% می باشد و فقط صندوق آساس با اختلاف 0.1 درصدی عملکرد ضعیف تری نسبت به شاخص کل داشته است اما همانطور که در نمودار مشاهده می کنید بازدهی NAV مابقی صندوق های بررسی شده عملکرد بهتری نسبت به بنچ مارک ( شاخص کل ) داشته اند.

بازدهی آذر ماه صندوق ثهام بهتر از شاخص کل

در آذر ماه صندوق ثهام با کسب بازدهی 10.7 درصدی بهترین عملکرد را نسبت به شاخص کل در بین صندوق های بررسی شده داشته است. بازدهی هفتگی صندوق ثهام هم بهتر از سایرین بوده است ( توجه شود که در حال حاضر حباب قیمتی صندوق ثهام 1.6% می باشد ) و در بین این صندوق ها، صندوق ثمین کمترین بازدهی هفتگی را کسب کرده است.

برای ارزیابی ریسک، معیار ارزش در معرض خطر یا Value at Risk مورد استفاده قرارگرفته است، همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، صندوق آساس و صندوق ویستا به ترتیب کمترین و بیشترین ریسک را طبق این معیار در اختیار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا