اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با مذاکرات وین:‌ تا ابد صبر نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه در نخستین نشست مطبوعاتی سال ۱۴۰۱، درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام در وین گفت که ایران تا ابد صبر نمی‌کند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری ایسنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در اولین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۱ در رابطه با آخرین وضعیت احیای برجام و مذاکرات وین گفت: دولت آمریکا در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین  هنوز  تصمیم سیاسی خود را نگرفته است و سعی می‌کند که موضوعات باقی مانده را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.

سخنگوی وزارت خارجه در همین رابطه افزود: ما ملت صبوری هستیم ولی تا ابد صبر نمی‌کنیم. اگر آمریکا می‌خواهد توافقی حاصل شود باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

خطیب زاده در ادامه گفت: توافق بسیار در دسترس است؛ اگر آمریکا بداند و یقین کند و یقین داشته باشد که ما از خطوط قرمز خود نه رد می‌شویم و نه از خواسته‌هایمان کوتاه می‌آییم.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد وزارت خارجه در سال گذشته گفت: کارنامه دستگاه دیپلماسی کشور در سالی که گذشت کارنامه بسیار قابل قبولی است. هم در حوزه رفع تحریم ها و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها و صیانت از منافع مردم ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات با عربستان گفت: این گفت‌وگوها نیازمند دستور کار مشخص است. ما نظرات‌مان را به صورت مکتوب ارائه کردیم و بهتر است که سعودی  نیز نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا