اخبار

وزیر نفت هند: به محض لغو تحریم ها نفت ایران را می‌خریم

وزیر نفت هند از خرید نفت ایران توسط این کشور پس از لغو تحریم ها خبر داد و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم با برداشتن تحریم‌ها، نفت ایران و ونزوئلا را به بازارها بازگردانند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از بیزینس استاندارد (Business Standard)، هاردیب سینگ‌پوری (Hardeep Singh Puri) وزیر نفت هند از خرید نفت ایران توسط این کشور خبر داد و گفت: امیدواریم و انتظار داریم که نفت ایران و ونزوئلا هرچه زودتر در دسترس قرار بگیرد و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم با لغو تحریم ها، نفت این کشور را به بازارها بازگردانند.

سینگ‌پوری با بیان اینکه به‌ محض ورود نفت ایران به بازار، شرکت‌های نفتی هند قراردادهای نفتی با این کشور امضا خواهند کرد، اظهار کرد: امیدواریم که علاوه بر بازگشت نفت ایران و ونزوئلا، ائتلاف اوپک پلاس هم تولید نفت خود را افزایش دهد تا قیمت نفت پایین بیاید.

وزیر نفت هند در پاسخ به پیشنهاد روسیه برای عرضه نفت خام و سایر مواد خام اولیه با قیمت‌های پایین و با نقل‌وانتقال‌های روپیه-روبل گفت که با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته و جنگ میان روسیه و اوکراین، دولت در حال بررسی تمام گزینه‌های پیش روست.

وی قول داد که هر گونه سازوکاری را که بین شرکت‌های نفت هند و همتایانش در روسیه یا ایران یا هر کشور دیگری برقرار شود، گزارش دهد.

هند به‌عنوان سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ انرژی در دنیا امیدوار است ازسرگیری عرضه نفت خام ایران و ونزوئلا و بالا رفتن تولید کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس به کاهش قیمت جهانی نفت کمک کند.

ایران و ونزوئلا هر دو دارای ذخایر بالای نفت خام هستند و قبل‌از اعمال تحریم‌های آمریکا از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نفت به این کشور بودند.

منبع
Business Standard

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا