اخبار

وزارت صمت مکلف به واگذاری مجوز معادن تعطیل از طریق اهلیت سنجی در بورس شد

نمایندگان مجلس با اشاره به نحوه واگذاری مجوز معادن تعطیل، از الزام وزارت صمت به واگذاری مجوز معادن تعطیل از طریق اهلیت‌سنجی در بورس خبر دادند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره ۷ لایحه بودجه ۱۴۰۱، از الزام وزارت صمت به واگذاری مجوز معادن تعطیل از طریق اهلیت‌سنجی در بورس خبر دادند. بدین ترتیب، بند ط جزء یک تبصره ۷ اصلاح و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد نسبت به واگذاری مجوزها و معادن از طریق مزایده عمومی با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضی اقدام کند.

همچنین کل بند الحاقی ۳ تبصره ۷ لایحه بودجه، اصلاح و مقرر شد وزارت صنعت مکلف به واگذاری مجوز معادن تعطیل از طریق اهلیت‌سنجی در بازار سرمایه است.

نحوه پرداخت مطالبات دولت به ایمیدرو و ایدرو

در جریان بررسی تبصره مذکور، نمایندگان طبق بند «د» این تبصره درباره نحوه پرداخت مطالبات دولت به ایمیدرو و ایدرو و دریافت بدهی از طریق تهاتر، موافقت کردند. بند «هـ» نیز به دلیل نامعلوم بودن نرخ ارز ترجیحی، بدون تغییر باقی ماند.

در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه نیز به دلیل مغایرت بند ز تبصره ۷ ماده واحده با ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی، موافقت شد. براین اساس، وزارت ارتباطات مجاز به مولدسازی اموال و دارایی‌های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد و دستگاه‌های تابعه تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

همچنین در حالی موضوع واردات خودروهای سواری و کامیون به دلیل برخی تفاوت گزارش کمیسیون تلفیق درباره واردات ۵۰ هزار دستگاه سواری و ۲۰ هزار کامیون به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که طبق بندالحاقی ۴ تبصره ۷ ماده واحده لایحه، حقوق ورودی واردات گوشی‌های همراه خارجی و بیش از ۶۰۰ دلار ، ۱۲ درصد تعیین شد.

علاوه بر این، مقرر شد که ارزش خرید مواد معدنی برای واحدهای فرآوری مواد معدنی در صورت ارائه صورتحساب الکترونیکی تایید شده طبق ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم و آئین‌نامه به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی مورد قبول واقع شود.

منبع
بورس پرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا