اخبار

مطالبات ۸۲۰ میلیون دلاری وبملت از صنعت نفت وصول شد

مطالبات ۸۲۰ میلیون دلاری بانک ملت که با نماد وبملت در بازار اول بورس حضور دارد، از صنعت نفت و از محل صندوق انرژی و صندوق توسعه ملی وصول شد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، مطالبات ۸۲۰ میلیون دلاری بانک ملت با نماد وبملت از صنعت نفت وصول شد. این مطالبات شامل ۲۹۰ میلیون دلار تسهیلات اعطایی به شرکت نفت و زیرمجموعه‌ها و ۵۳۰ میلیون دلار تسهیلات اعطایی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

بانک‌ ملت طی یک دهه گذشته در تامین منابع مورد نیاز شرکت‌های حوزه نفت و انرژی مشارکت فعال داشت. ایجاد، توسعه و تکمیل بخش‌های ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی، خطوط لوله سراسری ۶، ۹ و ۱۱ انتقال گاز و پالایشگاه ستاره خلیج فارس از مهم‌ترین این موارد است.

مانده اصل و سود تسهیلات اعطایی به این حوزه از سوی بانک ملت بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است که به رغم محدودیت‌های بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۰ میلیون دلار از تسهیلات اعطایی به شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه از محل منابع صندوق انرژی وصول شده است. همچنین مبلغی معادل ۵۳۰ میلیون دلار از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بابت تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی وصول شده است.

تسهیلات ۲۰۰ میلیون دلاری وبملت به شرکت ملی نفت

بانک ملت در ۱۱ ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری، حدود ۴۰۰ میلیون دلار از محل تسهیلات اعطایی به شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، درآمد شناسایی کرد. درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی به شرکت‌های تابعه شرکت نفت از محل منابع صندوق توسعه ملی در بازه زمانی منتهی به ۱۱ بهمن حدود ۲۰۰ میلیون دلار است.

منبع
بورس پرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا