اخبار

رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری پیش بینی کرد که با توجه به افزایش تورم جهانی در سال ۲۰۲۲، تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهان از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور می‌کند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از رویترز، براساس پیش بینی مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری (CEBR)، تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۲ برای اولین از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد و این در حالیست که طبق پیش‌بینی قبلی این امر قرار بود که در سال ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد.

در این گزارش آمده است که حدود دو سال طول می‌کشد تا چین به اقتصاد شماره یک دنیا تبدیل شده و آمریکا را پشت سر گذارد. همچنین به نظر می‌رسد که هند در سال آینده از فرانسه و سپس بریتانیا در سال ۲۰۲۳ پیشی خواهد گرفت تا جایگاه خود را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان باز پس گیرد.

داگلاس مک‌ویلیامز (Douglas McWilliams) معاون مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری در یادداشتی آورده است که مهمترین موضوع در سال ۲۰۲۲ این است که اقتصاد جهانی چگونه با نرخ تورم مقابله خواهد کرد، نرخ تورمی که هم اکنون در آمریکا به ۶.۸ درصد رسیده است.

وی اعلام کرد که می‌بایست با اتخاذ سیاست‌های درست، سکان اقتصادی جهان را در مسیر معتدل و عناصر مهم غیر زودگذر و پایدار را تحت کنترل قرار داد؛ چرا که در غیر این صورت جهان در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ وارد دوران رکود می‌شود.

در این گزارش آمده است که آلمان در مسیر پیشی گرفتن از ژاپن از نظر تولید اقتصادی در سال ۲۰۳۳ قرار دارد. روسیه می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ جزء ده اقتصاد برتر دنیا شود. به نظر می‌رسد که اندونزی نیز در مسیر کسب رتبه نهم در سال ۲۰۳۴ است.

برآورد CEBR تقریبا همراستا با برآورد صندوق بین‌المللی پول است؛ چرا که صندوق بین‌المللی پول نیز برآورد کرده که رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ با قیمت‌های کنونی از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

منبع
رویترز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا