اخبار

ایرانسل و وغدیر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

ایرانسل و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد وغدیر تفاهم نامه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه تحول دیجیتال امضا کردند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری ایسنا، ایرانسل و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد وغدیر تفاهم نامه همکاری در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه تحول دیجیتال امضا کردند. این تفاهم‌نامه با هدف افزایش بهره‌وری و هوشمندسازی صنایع مادر کشور و نیز به‌کارگیری پلتفرم‌های فناورانه در حوزه‌های پتروپالایشی، فلزی-معدنی، سلامت دیجیتال، انرژی و کسب‌وکارهای نوین مالی امضا شده است.

در این همکاری مشترک، زمینه‌های رشد و توسعه زیست‌بوم نوآوری ایران از طریق طراحی پلتفرم هوشمند، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی، سلامت، معدنی، فلزی، ارتباطات و اطلاعات ایجاد شده است.

اهداف کلان تفاهم‌نامه ایرانسل و وغدیر

از اهداف کلان این تفاهم‌نامه، می‌توان به ارائه خدمات نوین بر بستر 5G با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تحلیل کلان داده در صنایع مادر اشاره کرد. ایجاد زیرساخت امن، پایدار و روزآمد برای صنایع مادر، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تبادل داده‌ها در صنایع پتروپالایشی، فلزی-معدنی و انرژی، ایجاد کسب‌وکارهای جدید مرتبط با فناوری‌های مالی، سرمایه‌گذاری مشترک در استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی، کلان داده، فینتک و اینترنت اشیا و همکاری متقابل و هم‌افزایی در زمینه خلق ارزش و توسعۀ فناوری‌های نوین در حوزۀ هوشمندسازی، از جمله دیگر اهداف این همکاری است.

شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان متولی سرمایه‌گذاری نوآورانه در گروه غدیر  و مجموعه ایرانسل لبز به عنوان بازوی نوآوری و توسعه پلتفرم‌های مغزافزاری ایرانسل، فرآیند تحقق موارد مطرح شده در تفاهم‌نامه را راهبری و اجرایی می‌کنند.

سید امیرعباس حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با بیان اینکه ایرانسل یکی از افتخارات کشور است، گفت: با وجود دانش و تجربه مناسب در هر دو طرف، خواستار تشکیل کارگروه‌های مرتبط برای پیگیری سریع اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هستم.

حسینی با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه تحول دیجیتال، به‌ خصوص در حوزه‌های معدنی، مالی و سلامت دیجیتال، اظهار کرد: ایرانسل یک برند معروف، با تجربه و توانمند است و امیدواریم که تا قبل از پایان سال، دو طرف بتوانند چند پروژه جدید را در قالب این تفاهم‌نامه کلید بزنند.

بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل نیز با اشاره به بازدیدهای اخیر وزیر و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ایرانسل، گفت: تحول دیجیتال یکی از موارد حائز اهمیت برای مجلس شورای اسلامی است و بر هم‌افزایی در این مسیر، تاکید داریم.

عباسی‌آرند با تشریح مزایای حضور سهامدار خارجی در ایرانسل، حمایت و در اختیار گذاشتن تجربه بین‌المللی توسط شریک خارجی و پشتیبانی سهامداران ایرانی و خارجی و اعضای هیئت مدیره، خاطرنشان کرد: پروژه‌های حوزه تحول دیجیتال یک نکته مثبت در ایرانسل است و با توجه به تجربه موفق گروه اسنپ، کنار هم قرار گرفتن ایرانسل و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در زمینه اشتغال‌زایی و حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال، مفید است و دستاوردهای مثبتی برای کشور دارد.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا