اخبار

شرایط صادرات نفت توسط اشخاص اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن اشاره به شرایط صادرات نفت توسط اشخاص، اعلام کرد که هر کسی که بازگشت پول محموله را تضمین کند، می‌تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری ایلنا، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص روش‌های جدید صادرات نفت، اظهار کرد: ما محدودیتی در شناسایی بازارهای جدید نداریم و خوشبختانه انعطاف و جذابیت در بازار وجود دارد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در صادرات نفت ‌خام و میعانات گازی یک نگاه پیشرفته و جدیدی داریم و لزوما به دنبال آن نیستیم که از روش‌های سنتی و قدیمی برای صادرات استفاده کنیم، تصریح کرد: استفاده از بازارهای جدید از جمله روش‌های جدید صادرات نفت است و هرکس که شرایط خرید نفت و میعانات را داشته باشد و بتواند تضامین لازم را ارائه داده و پول محموله را برگرداند، می‌تواند در امر صادرات همکاری داشته باشد و در این زمینه منعی وجود ندارد.

آخرین وضعیت واردات گاز از ترکمنستان

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات قبلی فروش نفت از سوی اشخاص اندیشیده شده است، اضافه کرد: در حال حاضر برای ایجاد مبادلات تجاری و واردات گاز از ترکمنستان در حال مذاکره هستیم. همچنین مذاکره می‌کنیم که بدهی‌ها، تهاتر و یا پول آن پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری مورخ ششم آذر ماه سال جاری، از توان افزایش ظرفیت پالایش و صادرات نفت خام نسبت به قبل از تحریم‌ها خبر داد و تاکید کرد: با تحقق الزام‌ها و مفروضات، آمادگی داریم ظرفیت پالایش نفت‌خام و صادرات کشور را به ۱.۵ برابر پیش از تحریم‌ها برسانیم.

وزیر نفت: فروش نفت از طریق روش‌های جدید

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی گفته بود که با استفاده از شیوه‌های موجود و جدید، مانند روش تهاتر نفت با کالا و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برای فروش نفت اقدام خواهیم کرد.

وی در روز سه‌شنبه، دوم آذر ماه سال جاری اعلام کرده بود که ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت خام و میعانات گازی توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود.

منبع
ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا