اخبار

۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق در ۷ ماهه امسال محقق شده است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از تحقق بیش از صد درصدی درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق در ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هادی قوامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از تحقق بیش از صد درصدی درآمد‌های مالیاتی و فروش اوراق طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: درآمد‌های نفتی هفت ماهه امسال نسبت به کل سال گذشته، ۳۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است؛ یعنی بیش از سه برابر سال ۹۹، تحقق درآمد‌های نفتی داشتیم.

قوامی در پاسخ به این پرسش که آیا کسری بودجه ۶۴۷ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ واقعی است؟ اظهار کرد: معتقدم کسری بودجه به این میزان نیست و اگر نگاهی به منابع بودجه امسال در هفت ماهه گذشته بیندازیم، این رقم را نشان نمی‌دهد.

توضیحات قوامی در خصوص کسری بودجه

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: کاهش مصارف بودجه و افزایش منابع از راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای جبران کسری بودجه است.

توضیحات معاون وزیر اقتصاد در خصوص راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت کسری بودجه

کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی

صمد عزیزنژاد، کارشناس مسائل اقتصادی نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بودجه کشور در حدود ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد.

وی اظهار کرد: پیشگیری از فرار مالیاتی در کوتاه مدت برای جبران کسری بودجه مؤثر است و این موضوع با همکاری شبکه بانکی و سازمان امور مالیاتی میسر می‌شود.

منبع
صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا