اخبار

نقشه راه رشد غیرتورمی دولت تدوین شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی جزئیات نقشه راه رشد غیر تورمی دولت را از طریق مهار پایدار تورم و رونق تولید، تدوین و اعلام کرد.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی جزئیات نقشه راه رشد غیر تورمی دولت را از طریق مهار پایدار تورم و رونق تولید، تدوین و اعلام کرد. سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ۲۵ آبان ماه سال جاری از کلیت نقشه راه رونق تولید برای دو سال آینده رونمایی کرد. در این نقشه راه، برای مهار تورم در سه حوزه سیاست پولی، سیاست‌ ارزی و سیاست‌های بودجه‌ای اقداماتی کلی مطرح شده است.

تحقق هدف رونق تولید هم‌زمان با کاهش تورم

در بخش اول از این طرح به راهبردهای پیشنهادی به منظور تحقق هدف رونق تولید هم‌زمان با کاهش تورم اشاره شده است. در بخش اول این راهبردها به بحث کاهش هزینه‌های تولید با استفاده از راهکارهایی مانند ثبتی کردن ۳۰ درصد مجوزهای کسب و کار، مالیات‌ستانی از فعالیت‌های غیرمولد و الزام به تامین مالی زنجیره تولید تاکید شده است.

تمرکز بر ابرپروژه‌های پیشران تولید

در قسمت دوم این راهکارها به موضوع تمرکز بر ابرپروژه‌های پیشران تولید براساس تقویت نقش صندوق توسعه ملی، تعیین تعداد محدودی پروژه با مشارکت خارجی در هر پروژه و تامین مالی این پروژه‌ها با ضمانت صندوق توسعه ملی پرداخته شده است. می‌توان مهم‌ترین بخش این برنامه را راهکارهای پیش‌بینی شده به منظور تامین مالی ابر پروژه‌ها قلمداد کرد.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا