اخبار

منبعی آگاه: ایران آمادگی مذاکره مستقیم با اعضای اروپایی برجام را رسما اعلام کرده است

منبعی آگاه اعلام کرد که ایران آمادگی مذاکره مستقیم با اعضای اروپایی برجام شامل فرانسه، انگلیس و آلمان را دارد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پرس تی‌وی، منبعی آگاه و نزدیک به هیئت ایرانی حاضر در بروکسل اعلام کرد که ایران آمادگی مذاکره مستقیم با اعضای اروپایی برجام که شامل انگلیس، فرانسه و آلمان می‌شود را دارد اما تا کنون پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده است. این در حالی است که برخی از رسانه‌‎های آمریکایی ادعا کرده بودند که ایران تمایلی برای این دیدار ندارد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام منبع آگاه، علی باقری کنی، مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای ایران در بروکسل از سه طرف اروپایی برجام برای سفر به تهران و یا سفر به پایتخت‌های این سه کشور دعوت کرده است.

باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با حضور در بروکسل به دنبال دیدار با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در مقر اتحادیه اروپا است تا در مورد ادامه مذاکرات نتیجه‌محور صحبت کند.

باقری پیش از این اعلام کرده بود که ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین و ضمانت‌های معتبری برای عدم بد عهدی طرف‌های برجامی فراهم کند.

گفتنی است که در هفته های اخیر فشارها بر تهران برای بازگشت به میز مذاکره افزایش یافته است. دولت رئیسی نیز بارها اعلام کرده است که مذاکرات را فقط برای رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا از سر می‌گیرد.

منبع
پرس تی‌وی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا