اخبار

افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر تکذیب شد

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران ضمن تکذیب افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر اعلام کرد که زمان افزایش قیمت نیست و لاستیک در بازار اشباع شده و خریداری ندارد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری مهر، داوود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر و تکذیب آن گفت: در شرایط کنونی، زمان افزایش قیمت نیست و مصوبه‌ای صادر نشده است.

سعادتی‌نژاد بیان کرد: نمی‌توان خودسرانه تایر را گران کرد و باید از طریق سازمان حمایت و تنظیم بازار کارشناسی شده و سپس به اتحادیه ابلاغ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در خصوص اینکه آیا کمبود یا عدم دسترسی به تایر ماشین‌های سنگین در بازار وجود دارد، اظهار کرد: تایر خودروهای سنگین به علت اینکه سامانه‌ای هستند و برای گرفتن آن حواله، صادر می‌شوند؛ و این مسئله باعث شد که تایرها دپو شود و تاریخ تولید تایر نیز بگذرد.

سعادتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای نزدیک به یک ماه اعلام‌ شده است و در این مصوبه کسانی که تایر می‌خواهند از طریق کارت ملی و سند ماشین به هر واحد صنفی که مراجعه کنند این واحدها تایر خودرو دارند و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، تایرهایی که ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در بازار به فروش نرفته‌اند چنانچه مراجعه کننده درخواست کند از طریق سند ماشین و کد ملی لاستیک‌ها را از سامانه خارج می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

ارسال پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر به سازمان حمایت

در حالی رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک افزایش قیمت تایر را تکذیب می‌کند که ۱۹ مرداد ماه سال جاری، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اعلام کرد که پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر به سازمان حمایت ارسال شده و در انتظار تایید این سازمان است.

لازم به ذکر است که در ۲۵ مرداد سال جاری نیز مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر از مشخص شدن زمان دقیق افزایش ۱۵ درصدی قیمت تایر در هفته منهتی به ۲۹ مرداد خبر داده بود.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا