اخبار

۹۳ درصد نفت خام کشور در خارک تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعلام کرد که ۹۳ درصد نفت خام کشور در منطقه خارک تولید، ذخیره و صادر می‌شود و هر ساعت ۱۳ هزار بشکه نفت از این منطقه دریافت می‌کنیم.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران ماموریت خاصی در کشور در حوزه دریافت ذخیره‌سازی صادرات  دارد، گفت: ۹۳ درصد نفت خام کشور در منطقه خارک تولید، ذخیره و صادر می‌شود. همچنین در این منطقه هر ساعت ۱۳ هزار بشکه نفت را دریافت می‌کنیم.

اسدروز با بیان اینکه ما محدودیتی در ذخیره‌سازی نفت نداریم به طوری که در پایانه خارک هم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به این امکان افزوده شده است، اظهار کرد: همچنین برخلاف سال‌های گذشته و شرایط تحریمی تحمیلی، صادرات افزایش پیدا کرده و به تبع آن، هرچه صادرات رونق پیدا کند، کم‌تر نیاز به ذخیره‌سازی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‎های اصلی این پایانه شامل پهلوگاه‎ها، بازو‌های بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره‌سازی و سامانه‌های اندازه‌گیری هستند که به روز بودن، چابکی و آمادگی پایانه در انجام ماموریت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا