اخبار

افزایش ۳۴ درصدی مبادلات تجاری ایران و قطر در ۲۰۲۱

وزیر تجارت و صنعت قطر در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک قطر و ایران اعلام کرد که مبادلات تجاری میان ایران و قطر در سال ۲۰۲۱، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از alkhaleejonline، شیخ محمد بن حمد آل ثانی (Mohammed bin Hamad bin Khalifa Al Thani)، وزیر تجارت و صنعت قطر در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک قطر و ایران در دوحه پایتخت این کشور به ریاست بن حمد وزیر و علی اکبر محرابیان وزیر انرژی ایران، با بیان اینکه روابط قوی و رابطه میان دو کشور به شکل مثبتی بر سطح مبادلات تجاری منعکس شده است، گفت: مبادلات تجاری میان ایران و کشورش در سال ۲۰۲۱، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

در جریان این نشست دو روزه، دو طرف در مورد پیشرفت‌های پیشنهادات جلسه گذشته، پروژه‌های جاری و طرح‌های توسعه آن‌ها و راه‌های غلبه بر موانع پیش‌روی برخی پروژه‌ها، بحث و گفت‌وگو کردند.

همچنین این کمیته مشترک در مورد موضوعاتی مرتبط با تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، صنعت، مناطق آزاد، سلامت، آموزش، اتاق‌های بازرگانی و سایر زمینه‌های مورد علاقه مشترک گفت‌وگو کردند.

وزیر تجارت و صنعت قطر گفت: تغییراتی که امروز جهان شاهد آن است، قطر و ایران را بیش از هر زمان دیگری به تلاش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری بین خود برای تامین منافع مشترک خود سوق می‌دهد.

۲۱۴ میلیون دلار؛ حجم مبادلات تجاری تهران و قطر

بنا بر اعلام سازمان برنامه‌ریزی و آمار قطر، حجم مبادلات تجاری میان تهران و قطر در سال ۲۰۲۱ به حدود ۷۸۰ میلیون ریال (۲۱۴ میلیون دلار) رسیده است.

این مقام قطری با اشاره به اینکه بخش خصوصی ایران نقش مهمی در حمایت از روند توسعه و ساخت و ساز در کشور قطر ایفا می‌کند، بیان کرد: حدود ۸۱۱ شرکت‌ ایرانی فعال در برخی از حوزه‌های حیاتی اقتصادی قطر فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد که توافقنامه‌ها و یادداشت تفاهمی که میان دو کشور منعقد شده به تقویت و تحکیم  روابط و همکاری‌‌های تجاری و سرمایه‌‌گذاری میان دو کشور کمک کرده است.

منبع
alkhaleejonline

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا