اخبار

بیش از ۷ هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف شد

شرکت توانیر اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۵۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پایگاه خبری توانیر، شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌های مردمی، ۱۴۱ مركز غيرمجاز استخراج رمزارز در يک ماه گذشته كشف و يک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر غیر مجاز از اين مراكز جمع‌آوری شد.

۱۹ درصد از اين كشفيات توسط گزارش‌های مردمی، ۴۷ درصد از طريق بازرسی‌های محلی و ۳۴ درصد با ساير روش‌ها انجام شده است. تاكنون ۷ هزار و ۵۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و  تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

گفتنی است که هر دستگاه استخراج رمزارز (ماينر) به صورت متوسط توان مصرفی به اندازه پنج يخچال ۲۰ فوت و  چهار كولر آبی را دارد و به همين دليل استخراج‌های غيرمجاز به دليل ايجاد اختلال در شبكه توزيع، می‌تواند باعث بروز آسيب به وسايل برقی شهروندان شود.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در رابطه با استخراج غیر مجاز رمزارز، موارد را ازطريق سامانه اينترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat  و يا اپليكيشين برق من گزارش کنند. پس از بررسی و صحت‌سنجی گزارش، به افشاكنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گيرد. همچنین اطلاعات افشاكنندگان (سوت زنان) محرمانه باقی خواهد ماند.

منبع
توانیر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا