اخبار

رئیس سازمان برنامه: بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم ها بسته شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم ها بسته شد، گفت: دولت برای اقتصاد کشور برنامه‌هایی دارد و معیشت مردم به نتیجه مذاکرات وابسته نیست.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم ها بسته شده است، اظهار کرد: ما از لغو تحریم‌ها و استیفای حقوق ملت استقبال می‌کنیم، اما با توجه به سوابق کشورهای غربی، دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمی‌کنیم، تا سفره مردم بیش از این آسیب نبیند.

میرکاظمی با اشاره به اینکه اگر در کشور تورم کنترل شود و فضای کار برای مردم فراهم گردد، قطعا گره‌های اقتصادی باز خواهند شد، بیان کرد: در بودجه سال آینده، رشد اقتصادی ۸ درصدی با فرض ادامه تحریم‌ها دیده شده است؛ این هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشی از عملکرد دولت قبل واقع‌بینانه است.

تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای سند آمایش

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده بر مبنای سند آمایش تدوین شده است، تصریح کرد: از این‌رو، ظرفیت‌های داخلی هر استان تا سطح شهرستان تعیین و سهم هر یک از این مناطق در رشد اقتصادی استان و کشور مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اهمیت شهرهای مرزی، گفت: اولویت دولت سیزدهم افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و در این راستا در برنامه‌های این سازمان شهرهای مرزی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه: اقتصاد یکی از مأموریت‌های ویژه وزارت خارجه است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز با حمایت از اصلاح ساختار بودجه، اظهار کرد: تنها در صد روزه اول دولت سیزدهم با مبنا قرار گرفتن سیاست همسایگی، اتفاقات خوبی افتاده است؛ هم در حوزه پیوستن ایران به شانگهای و هم اجلاس اخیر اکو که شاهد امضای قرارداد مهم گازی بودیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: اقتصاد یکی از ماموریت‌های ویژه وزارت خارجه است و در قالب همکاری‌های منطقه‌ای و پیمان‌های مختلف، درصدد تسهیل تجارت و افزایش صادرات ایران هستیم.

وزیر امور خارجه در مورد برجام نیز خاطرنشان کرد: همان‌طور که قبلا هم از سوی ایران گفته شده است ما با حسن‌نیت و جدیت وارد مذاکرات شده‌ایم اما به‌ شرط آنکه نتیجه، لغو عملی همه تحریم‌ها باشد.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا