اخبار

پیش بینی جی پی مورگان: با تحریم نفت روسیه، قیمت نفت خام برنت ۶۵ درصد افزایش می‌یابد

براساس پیش بینی جی پی مورگان از قیمت نفت، در صورتی که اتحادیه اروپا نفت روسیه را سریعا تحریم کند، قیمت نفت خام برنت ممکن است ۶۵ درصد افزایش یابد و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از اویل پرایس، براساس پیش بینی جی پی مورگان از قیمت نفت، در صورتی که اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمی خود، نفت روسیه را سریعا تحریم کند، قیمت نفت خام برنت ممکن است ۶۵ درصد افزایش یابد و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه برسد.

اتحادیه اروپا در حال مذاکرات برای تحریم نفت روسیه است و با وجود اختلافات این بلوک، هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است.

آلمان مخالف تحریم نفت روسیه است

آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است، با تحریم فوری نفت روسیه مخالفت است و می‌گوید که ممنوعیت واردات نفت از روسیه، آلمان و اروپا را در رکود عمیقی فرو خواهد برد. آلمان، مجارستان، اتریش و برخی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا، همچنان در برابر ممنوعیت فوری واردات نفت روسیه مقاومت می‌کنند. این در حالی است که آلمان در اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد که می‌تواند در سال جاری به وابستگی خود به نفت روسیه پایان دهد.

همانطور که در گزارش بلومبرگ نیز آمده است، ناتاشا کانوا (Natasha Kaneva)، رئیس بخش Global Commodities Strategy بانک جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمی خود علیه روسیه، نفت این کشور را به‌ طور کامل تحریم کند، قیمت نفت خام برنت احتمالاً ۶۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۱۸۵ دلار در هر بشکه می‌رسد.

وی اضافه کرد که اعمال این ممنوعیت فوری، سبب کاهش چهار میلیون بشکه‌ای عرضه روسیه می‌شود و هند و چین توانایی عرضه این حجم از نفت را به بازارهای جهانی ندارند.

کاهش ۲.۱ میلیون بشکه‌ای عرضه نفت روسیه

ممنوعیت واردات از روسیه به اتحادیه اروپا، هسته اصلی گزارش جی‌پی‌مورگان نیست، بلکه این بانک پیش‌بینی می‌کند که ۲.۱ میلیون بشکه در روز از میزان عرضه روسیه به اروپا کم می‌شود.

کانوا عنوان کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم نفت روسیه را به تدریج اعمال کند، بر قیمت نفت تاثیر چندانی نخواهد داشت. پیش از این، این بلوک ممنوعیت واردات زغال‌سنگ را هم به صورت تدریجی اعمال کرد؛ به عبارتی ممنوعیت واردات را در ماه اوت آغاز کرد و در آوریل ۲۰۲۲ به اجرا در آورد.

وزیر دارایی فرانسه: امیدواریم شرکای اروپایی خود را برای توقف واردات نفت روسیه متقاعد کنیم

مقامات اروپایی هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفتند که مذاکراتی در مورد تحریم نفت روسیه در حال انجام است، اما تهیه پیش‌نویس و آماده‌سازی برای چنین ممنوعیتی احتمالاً چند ماه طول می‌کشد.

برونو لومر (Bruno Le Maire) وزیر دارایی فرانسه روز سه‌شنبه، ۱۹ آوریل اعلام کرد که ممنوعیتی در سطح اتحادیه اروپا در دست اجراست.

وی در گفت‌وگو با رادیو «یوروپ ۱» گفت که  امیدوارم در هفته‌های آتی بتوانیم شرکای اروپایی خود را متقاعد کنیم که واردات نفت روسیه را متوقف کنند.

منبع
Oil Price

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا