اخبار

اروپا گاز مورد نیاز را از آفریقا تامین می‌کند

براساس گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا با هدف کاهش وابستگی به روسیه، به دنبال تامین منبع گاز از کشورهای آفریقایی است.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری فارس، براساس گزارش بلومبرگ، رسانه‌های اروپایی اعلام کردند که به خاطر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین،‌ اروپا به دنبال این است تا وابستگی خود به گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد و در این مسیر به دنبال تقویت همکاری‌ها  تامین منبع گاز از کشورهای آفریقایی است.

ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا هفته گذشته با الجزایر برای واردات گاز بیشتر قرارداد بست. در حال حاضر، الجزایر با استفاده از سه خط لوله به اروپا گاز صادر می‌کند که یکی از آن‌ها به ایتالیا می‌رسد و دو خط لوله دیگر نیز به سمت اسپانیا کشیده شده است.

شرکت انی ایتالیا هم چهارشنبه هفته پیش با شرکت دولتی گاز مصر برای افزایش صادرات به اروپا قرارداد بسته است. دوشنبه هفته پیش نیز سفرای اروپایی نشستی را‌‌‌‌‌‌‌‌ با مقامات شرکت ملی نفت نیجریه با هدف تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی برگزار کرده‌اند.

ماریو دراگی (Mario Draghi)، نخست وزیر ایتالیا نیز قرار است این هفته به برخی کشورهای آفریقای جنوبی و مرکزی سفر کرده و گفته می‌شود، قرار است قراردادهایی با جمهوری‌های کنگو و آنگولا هم در حوزه انرژی امضاء کند.

این قراردادها می‌توانند جایگزین نیمی از واردات گاز ایتالیا از روسیه در سال ۲۰۲۳ شود. روسیه ۴۰ درصد گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا و یک سوم نفت مورد نیاز آن‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین می‌کند. چند روز پیش بود که اتحادیه اروپا واردات زغال‌سنگ از روسیه تحریم کرد، اما نتوانست برای تحریم ورود نفت و گاز از این کشور به توافق برسد.

منبع تامین گاز اروپا
نقشه خط لوله گاز آفریقا به اروپا
برای مشاهده در سایز بزرگ‌تر، بر روی عکس کلیک کنید.

منبع
فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا