اخبار

بورس های اروپایی در نتیجه وضع تحریم های جدید علیه روسیه سقوط کردند

بورس های اروپایی در روز چهارشنبه به دلیل اظهارات مقامات فدرال رزرو و وضع تحریم های جدید علیه روسیه روند نزولی در پیش گرفتند و سقوط کردند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بورس های اروپایی در روز چهارشنبه به دلیل اظهارات مقامات فدرال رزرو (Federal Reserve) و وضع تحریم های جدید علیه روسیه روند نزولی در پیش گرفتند و سقوط کردند. همچنین سهام بازارهای آسیا نیز تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفتند.

کاهش ۱.۶ درصدی استاکس ۶۰۰

شاخص پان اروپایی استاکس ۶۰۰ (STOXX 600) در معاملات اوایل بعدازظهر چهارشنبه در نتیجه کاهش ۳.۵ درصدی خودروها و ریزش بورس‌های اصلی به محدوده منفی، ۱.۶ درصد ریزش کرد.

لائل برینارد (Lael Brainard)، رئیس فدرال رزرو، در جریان وبینار فدرال رزرو در مینیاپولیس در سه‌شنبه شب گفت که بانک مرکزی باید به سرعت ترازنامه خود را کاهش دهد و به افزایش نرخ بهره با سرعت ثابت ادامه دهد تا بتواند تورم فزاینده را مهار کند. این اتفاقات میانگین‌های عمده ایالات متحده را کاهش می‌دهد و بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله را به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ خواهد رساند.

رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو: تورم در بالاترین حد ۴۰ سال اخیر است

مری دالی (Mary C. Daly)، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، با حضور در جمع انجمن افسران مالی بومی آمریکا (Native American Finance Officers Association) اعلام کرد که تورم در بالاترین حد ۴۰ سال اخیر است و اطمینان داد که فدرال رزرو آماده اقدام است.

Anneka Treon، مدیر عامل کمپن (Kempen)، روز چهارشنبه به سی‌ان‌‍بی‌سی گفت که مرهم فدرال رزرو از بین رفته است. منظور وی از این اصطلاح این است که عموم مردم باور دارند که فدرال رزرو برای اجرای سیاست‌های محدوده‌کننده بازار سهام وارد عمل می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که ما وارد یک رکود قطعی می‌شویم، (حال اینکه چه زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، معلوم نیست) و تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که رشد اقتصادی به کندی پیش می‌رود. همچنین باور داریم که مسیر تورم بسیار ناشناخته‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم و این اتفاق سبب نوسانات بالاتری برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه

کلیه سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات تحریم‌های بین‌المللی جدید علیه روسیه هستند. گفتنی است که اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه به اتحادیه اروپا را به عنوان بخشی از دور جدید تحریم‌ها پیشنهاد کرده است.

معاملات آتی بازار سهام ایالات متحده در پیش‌گشایش بازار کاهشی بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران آمریکایی منتظر انتشار صورت‌جلسه روز سه‌شنبه فدرال رزرو بودند و امیدوار بودند جزئیات بیشتری در مورد برنامه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای کاهش ترازنامه بانک مرکزی ارائه شود.

بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نیز در روز چهارشنبه روند نزولی داشت. همچنین سهام فناوری چین در بازار هنگ کنگ و وال استریت نیز کاهش یافت. از نظر حرکت قیمت سهام در اروپا هم باید گفت که سهام اوسرام (ams OSRAM) بیش از ۸ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد Stoxx 600 رسید.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا