اخبار

شرکت لوک اویل روسیه: قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد

شرکت لوک اویل روسیه پیش بینی کرد که در صورت استفاده از انرژی‌های پاک و تولید صفر کربن، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از راشاتودی، شرکت لوک اویل (Lukoil) که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نفت روسیه است اعلام کرد که قیمت نفت در هر سه نظریه اعلامی از طرف این شرکت برای تحولات جهانی انرژی تا سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت و به قیمت ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

شرکت لوک اویل که دومین تولیدکننده نفت روسیه پس از شرکت روس‌نفت (Rosneft) است، در نظریه تحول خود آورده است که نفت و گاز از سبد انرژی دنیا کنار گذاشته شده و انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل‌ونقل برقی جایگزین آن‌ها می‌شوند. در این نظریه تمرکز دنیا بر اهداف محیط‌زیستی خواهد بود و اقتصادها تا ۲۰۵۰ به تولید صفر کربن می‌رسند.

لوک اویل ضمن اشاره به اینکه تورم در سال ۲۰۵۰ دسترسی مصرف‌کنندگان به انرژی را کاهش خواهد داد، اعلام کرد که براساس نظریه تحول، نفت می‌تواند در این سال به ۳۸۰ دلار در هر بشکه برسد؛ به عبارتی افزایش ۷۰ دلاری نفت که سبب شده بیشترین سهم تورم متعلق به این محصول باشد.

شرکت لوک اویل در گزارش خود از دورنمای انرژی جهان تا ۲۰۵۰، دو نظریه دیگر را نیز معرفی کرده‌ است؛ نظریه «تکامل» با در نظر گرفتن سیاست فعلی دنیا برای انرژی و برنامه‌های داخلی، بر توانایی‌های فنی موجود تأکید دارد و نظریه «توازن» که ایجاد یک تعادل بین اهداف محیط‌زیستی و توسعه اقتصادی را متصور می‌شود.

براساس پیش‌بینی شرکت لوک اویل، حتی در نظریه تکامل که کمترین توجه را به تغییرات جوی دارد، قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌گذرد و در ۲۰۵۰ به ۱۲۸ دلار می‌رسد. در نظریه توازن نیز قیمت نفت در ۲۰۵۰ حدود ۲۰۰ دلار در هر بشکه خواهد بود. این شرکت معتقد است که نبود سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز باعث کمبود عرضه آن‌ها به بازار و افزایش و بی‌ثباتی قیمت می‌شود.

واحد علی‌اکبروف (Vagit Alekperov)، مدیرعامل شرکت لوک اویل گفت: بدیهی است که پیش‌بینی‌های انجام شده در ابتدای همه‌گیری کرونا (۲۰۱۹) مبنی بر اینکه جهان زمان اوج مصرف نفت را پشت سر گذاشته است، اشتباه بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه برای مدت زمان طولانی، سرمایه‌گذاری کمی در صنعت انجام شده است، با خطر کمبود انرژی در جهان مواجه هستیم.

منبع
russiatoday

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا