اخبار

استارتاپ ها برای ورود به بازار بورس منتظر خبرهای خوش باشند / تدوین ضوابط خاص پذیرش

معاون پذیرش فرابورس ایران ضمن اعلام تدوین ضوابط خاص ورود استارتاپ ها به بورس، وعده داد که خبرهای خوشی برای این حوزه در پاییز و زمستان در راه است.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری سنا، حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران در خصوص پذیرش استارتاپ ها در بازار بورس گفت: برای شرکت‌های کسب و کار نوپا (استارتاپ ها) ضوابط خاص پذیرش تعیین شده و هیچ مانعی برای ورود آن‌ها به بازار سرمایه وجود ندارد و در پاییز و زمستان خبرهای خوبی برای ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه اعلام می‌شود.

اسماعیل‌زاده در همین خصوص گفت: سال گذشته ۵ تا ۶ شرکت برای ورود به بازار سرمایه درخواست دادند که از این تعداد فقط یک شرکت در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و باقی شرکت‌ها بعد از درخواست اولیه نسبت به بروزرسانی اطلاعاتشان اقدام نکردند.

معاون پذیرش فرابورس در ادامه گفت: در حال حاضر علاوه بر یک شرکت که در دی ماه سال گذشته پذیرش شد و در حال درج نماد است، درخواست ۲ شرکت دیگر بروزرسانی شده و اطلاعاتشان طبق سامانه تکمیل و پرونده آن‌ها در حال بررسی است و ظرف هفته‌های آینده برای تصمیم‌گیری در اختیار هیئت پذیرش فرابورس قرار می‌گیرد.

اسماعیل‌زاده در رابطه با علت تاخیر در ورود شرکت‌های نوپا یا استارتاپ ها به بورس گفت: در سال گذشته ضوابط ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه نهایی نشده بود، اما اکنون ضوابط ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه مشخص شد و برای ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه هیچ مانعی وجود ندارد.

این مسئول بورسی سپس گفت: در حال حاضر ۳ استارتاپ درخواست فعال به فرابورس دارند که مسیر ورود هر سه به بازار سرمایه در حال انجام است.

وی در ادامه نیز گفت: با توجه به گذر مالی، برخی از استارتاپ‌های که سال گذشته درخواست ورود به بازار سرمایه دادند، حتما باید اطلاعاتشان را بروزرسانی کنند.

معاون پذیرش فرابورس ایران در توضیحاتی دقیق‌تر گفت: از زمانی که شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه درخواست می‌دهند و پرونده کامل باشد، ۲ ماه زمان می‌برد تا در هیئت پذیرش فرابورس تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود. برخی شرکت‌ها پیگیر می‌شوند و برخی دیگر پیگیر ادامه کار نمی‌شوند و کار را رها می‌کنند. پذیرش، یک مرحله از ورود شرکت به بازار سرمایه است. بعد از آن شرکت‌ها باید فرایندهای زیادی را که در اختیار فرابورس نیست و بین چند نهاد است را طی کنند.

اسماعیل زاده سپس اضافه کرد: بازار سرمایه بستر مناسب برای توسعه کسب و کار شرکت‌های استارتاپی است و با توجه به اینکه این ضوابط نهایی شده، استارتاپ‌ها با چشم‌انداز نهایی‌تر برای توسعه، نیاز به بازار سرمایه دارند.

معاون پذیرش فرابورس در پایان ضمن اعلام این که در پاییز و زمستان خبرهای خوبی برای ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه منتشر می‌شود، گفت: احتمالا ظرف چند هفته آینده یکی از شرکت‌های استارتاپی در فرابورس درج می‌شود.

این مقام مسئول در بورس کالای ایران سپس گفت: شرکت‌های استارتاپی می‌توانند از طریق مشاوران پذیرش درخواست خود را ارسال کنند.

منبع
سنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا