اخبار

آمریکا برای پایین آوردن قیمت بنزین از ذخایر استراتژیک نفتی برداشت می‌کند

وزیر انرژی آمریکا گفت: به دنبال رد درخواست آمریکا از اوپک پلاس، برای پایین آوردن قیمت بنزین، از ذخایر استراتژیک نفتی برداشت می‌کنیم.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از اویل پرایس، رئیس جمهور آمریکا از اوپک پلاس درخواست کرده بود که میزان تولید نفت را افزایش دهد اما این تقاضای آمریکا رد شد؛ جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که به ‌دنبال رد درخواست آمریکا توسط اوپک پلاس برای افزایش بیشتر تولید، جو بایدن در نظر دارد برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی را جهت پایین آوردن قیمت بنزین در کشور آغاز کند.

گرانهولم در پاسخ به این سوال که آمریکا چه کاری برای کاهش قیمت بنزین انجام می‌دهد، گفت: برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی مطمئنا یکی از گزینه‌های روی میز است. رییس‌جمهور بیشتر در این‌مورد توضیح خواهد داد.

وی اضافه کرد: دولت بایدن بسیار نگران قیمت بنزین است.

گفتنی است که ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا بزرگ‌ترین ذخایر نفت خام اضطراری در دنیاست و در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام دارد.

کسری بازار نفت در سه ‌ماهه پایانی سال کمتر از حد انتظار خواهد بود

ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه، ۱۳ آبان ماه، درخواست آمریکا و سایر کشورهای بزرگ مصرف‌کننده نفت برای افزایش بیشتر تولید را رد کرد و تصمیم گرفت به روند افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهد.

دلیل رویکرد محتاطانه این ائتلاف این است که کسری بازار نفت در سه ‌ماهه پایانی سال جاری میلادی کمتر از حد انتظار خواهد بود و این تعادل در سال آینده به مازاد تولید تبدیل می‌شود.

جو بایدن چند روز قبل ‌از پنجشنبه گذشته، در اجلاس گروه ۲۰ در رم اعلام کرده بود که تصمیم اوپک پلاس برای عدم افزایش تولید بر طبقه کارگر آمریکا تاثیر می‌گذارد.

افزایش قیمت نفت، افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش ذخایر بنزین در این کشور، قیمت آن را در هفته‌های اخیر به بالاترین رقم طی هفت سال گذشته رسانده ‌است. گفتنی است که متوسط قیمت داخلی بنزین معمولی در آمریکا در پنجم نوامبر ۳.۴۲۱ دلار در هر گالن بود.

منبع
اویل پرایس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا