اخبار

معافیت مالیاتی گواهی شراکت تامین مالی جمعی ابلاغ شد

مدیرعامل فرابورس ایران از ابلاغ معافیت مالیاتی گواهی شراکت تامین مالی جمعی از یکم تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از پایگاه خبری سنا، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران ضمن اشاره به معافیت مالیاتی گواهی شراکت تامین مالی جمعی، گفت: از این پس هر شخص حقیقی یا حقوقی که اقدام به نقل ‌و انتقال گواهی شراکت تامین مالی جمعی کند، هیچ‌گونه مالیاتی پرداخت نخواهد کرد.

هامونی با بیان اینکه این اقدام گام مهمی در راستای پشتیبانی از تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های نوپا است، اظهار کرد: این معافیت مالیاتی، موانع فعالین حوزه تامین مالی جمعی را نیز رفع می‌کند.

وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در گواهی شراکت، برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر سرمایه­‌گذاران نیز معاف از مالیات خواهد بود و از این محل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه سود و کارمزد پرداختی حاصل از این گواهی‌ها نیز، جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد و از این منظر نیز برای شرکت‌های کوچک متقاضی تامین مالی، دارای مزیت است، تصریح کرد: شرکت‌های کوچک و طرح‌ها و پروژه‌هایی که نیاز به تامین مالی دارند، می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از طریق تامین مالی جمعی اقدام به جذب سرمایه کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۷ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، تمامی درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار و درآمدهای حاصل از نقل‌ و انتقال این اوراق یا درآمدهای حاصل از صدور و ابطال آن‌ها از پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

معافیت مالیاتی گواهی شراکت سبب تقویت شرکت‌های کوچک و نوپا شود

هامونی با بیان اینکه با شناسایی گواهی شراکت به عنوان نوعی از ورقه بهادار موضوع بند ۲۴ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار، معافیت‌های مالیاتی شامل این گواهی نیز خواهد شد، اضافه کرد: با مساعدت ریاست سازمان امور مالیاتی و همچنین ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، گواهی شراکت تامین مالی جمعی طی ابلاغیه شماره ۲۵/۱۴۰۰/۲۱۰ مورخ یکم تیرماه ۱۴۰۰ مشمول معافیت مالیاتی شد.

مدیرعامل فرابورس ایران ‏با اشاره به اینکه بازار تامین مالی جمعی فرابورس ایران در بهمن ‌ماه سال گذشته با شروع جمع‌آوری وجوه برای دو طرح آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: تا کنون دو طرح در سکوهای دارای مجوز تامین مالی از فرابورس ایران موفق به تامین مالی شده‌­اند و یک طرح دیگر نیز در حال جمع‌­آوری وجوه است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این معافیت اعطا شده به متقاضیان تامین مالی جمعی و سرمایه‌گذاران طرح‌های فوق، شاهد رشد روزافزون تامین مالی جمعی، تقویت شرکت­‌های کوچک و نوپا باشیم.

منبع
سنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا