اخبار

۱۴۹۰ میلیارد انواع اوراق بهادار تا ۴ اسفند در بورس معامله شده است

بیش از ۱۴۹۰ میلیارد انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵۵۵ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تا ۴ اسفند ۱۴۰۰ در بورس معامله شد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، تا ۴ اسفند ‍۱۴۰۰ و طی ۲۲۴ روز معاملاتی، بیش از ۱۴۹۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵۵۵ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال در بیش از ۱۴۵ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۷۱ دفعه در بورس معامله شد.

همچنین، ۱۶۷ میلیارد و ۴۵۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۸۷۱ هزار و ۴ میلیارد ریال در این مدت دادوستد شده است.

ریزش ۱ درصدی شاخص کل و ۲۴ درصدی شاخص هم‌وزن

شاخص بورس نیز در مدت مذکور با ۱۹ هزار و ۳۷۰ واحد کاهش، معادل ۱.۴۸ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۰۹ هزار و ۴۹۰ واحد کاهش، معادل ۲۴.۹۰ درصد ریزش کرد و در عدد ۳۳۰ هزار و ۳۱۱ واحد ایستاد.

رشد شاخص بازار اول بورس

شاخص بازار اول با ۱۶ هزار و ۷۸۰ واحد افزایش طی ۲۲۴ روز معاملاتی، به رقم ۹۸۵ هزار و ۸۸۰ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز با ۱۳۸ هزار و ۹۷۲ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. به این ترتیب، شاخص بازار اول با ۱۶.۷۸۰ درصد رشد و شاخص بازار دوم ۵.۳۴ درصد افت همراه بودند.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا