اخبار

هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد


بنا بر اعلام رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، روز پنج‌شنبه مورخ ششم آذر مبلغ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از کانال بورس فوری، محمد ابراهیم آقابابایی، رئیس هیئت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، اعلام کرد مبلغ هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی به حساب این صندوق واریز شده است. این اقدام در راستای حمایت از بازار سهام صورت گرفته است و پیش از این نیز بخش دیگری از میزان در نظر گرفته شده برای این حمایت، به بورس منتقل شده بود.

طبق این گزارش، به علت پاره‌ای از مشکل‌ها و ابهام‌هایی که از سوی صندوق توسعه ملی وجود داشت، قرارداد سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار با تأخیر اجرا شده است.

این منابع اختصاص داده شده از سوی صندوق توسعه ملی گونه‌ای تسهیلات مالی محسوب می‌شود. بازپرداخت این تسهیلات سالیانه و با نرخ سود ۱۲ درصد انجام خواهد گرفت. میزان سپرده‌ی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت در بخش نخست یک هزار میلیارد تومان است و طی پنج سال بازپرداخت خواهد شد.

همچنین آقابابایی در پایان اشاره کرد که بازار سرمایه تقاضای میزان بیشتری کرده است و در صورت بررسی و موافقت مسئولان، در آینده‌ی نزدیک مبالغ جدیدی واریز می‌شود.

منبع
بورس فوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا