اخبار

معامله ۱۲ میلیون دلاری «کیسون» با شرکت بلاروسی

روز گذشته، اطلاعات گروه الف شرکت کیسون منتشر شد. براساس این خبر، ۹۵ درصد از «شرکت پریلیسیه لجستیک» از زیرمجموعه‌های کیسون با شرکت بلاروسی Retailprime Development معامله و به آن فروخته شده است.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، روز گذشته اطلاعات گروه الف شرکت کیسون منتشر شد. در این اطلاعیه، خبر داده شده که این شرکت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را به یک شرکت خارجی در بلاروس واگذار کرده است. طبق این خبر، ۹۵ درصد از «شرکت پریلیسیه لجستیک»، از زیرمجموعه‌های کیسون به قیمت ۳۲۳ میلیارد تومان با شرکت بلاروسی Retailprime Development معامله شده است.

شرکت یادشده در کشور بلاروس در زمینه لجستیک فعالیت می‌کند. بهای تمام شده سهام یا حق تقدم واگذار شده در دفاتر شرکت ۱۷۸ میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین سود واگذاری، پس از کسر مخارج انتقال این معامله برای شرکت کیسون ۹/ ۱۴۴ میلیارد تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که این معامله به‌صورت ارزی انجام شده و مبلغ آن ۶/ ۱۲ میلیون دلار بوده است. گفته شده از این مبلغ ۴ میلیون دلار در زمان امضای قرارداد وصول شده و مابقی طی سه قسط دریافت خواهد شد.

افشای «اطلاعات با اهمیت» یکی از مهمترین نکات بازار سهام است که عمدتا در دو طبقه‌بندی ارائه می‌شوند؛ اطلاعات گروه الف و اطلاعات گروه ب. این اطلاعات می‌تواند معادلات مالی شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. این اخبار ممکن است به‌صورت روزمره در شرکت‌ها اتفاق بیفتد و آنطور که مقررات بازار سرمایه مشخص کرده به‌طور نسبی دامنه نامحدودی دارند. اما با این حال مصداق‌هایی برای آن‌ها تعریف شده است.

منبع
دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا