اخبار

صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی راه اندازی می‌شود

سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی خبر داد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پایگاه خبری سنا، رضا نوحی حفظ‌آبادی، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور ابلاغیه‌ای از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی خبر داد.

بر اساس این ابلاغیه، راه‌اندازی نوع جدیدی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد موافقت قرار گرفت و کلیات ساختار و نمونه اساسنامه و امیدنامه صندوق سرمایه‌گذاری یادشده به تصویب رسید.

حدنصاب ترکیب دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری جدید

کلیات مربوط به ساختار و چارچوب فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری یادشده به شرح زیر است:

  • این صندوق، نوعی از صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت است که بخش عمده منابع خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت منتشر شده توسط دولت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
  • صندوق موضوع این ابلاغیه، مجاز به سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌ها، گواهی سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیست.
  • امکان تاسیس صندوق با ساختار صدور و ابطالی یا قابل معامله وجود دارد.
  • افزون بر تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت که هر یک از مدیران صندوق‌ها مجاز به تصدی سمت مدیریت در آنها هستند و طی بند سه پیوست ابلاغیه شماره ۱۲۰۲۰۱۸۷ اعلام شده است، مدیران مذکور مجاز به تصدی مدیریت یک صندوق از این نوع خواهند بود.
راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت
ابلاغیه سازمان بورس در خصوص راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جدید
برای مشاهده در سایز بزرگ‌تر، بر روی عکس کلیک کنید.
راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ویژه اوراق دولتی
ابلاغیه سازمان بورس در خصوص صندوق سرمایه‌گذاری جدید
برای مشاهده در سایز بزرگ‌تر، بر روی عکس کلیک کنید.

منبع
سنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا