اخبار

سامانه جدید عرضه بورس کالا از ۷ اسفند راه اندازی می‌شود

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه جدید عرضه بورس کالا از روز شنبه، ۷ اسفندماه راه اندازی می‌شود.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کالاخبر، مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه جدید عرضه بورس کالا مربوط به تالار صادراتی، فرآورده‌های نفتی و بازار فرعی از روز شنبه، ۷ اسفند ۱۴۰۰ راه اندازی می‌شود. عرضه تالار مذکور از طریق آدرس  https://supply.ime.co.ir ثبت و مورد تایید قرار می‌گیرد.

سامانه جدید عرضه جایگزین تمامی سامانه‌های قبلی خواهد شد

گفتنی است که برمک هوشیار، مدیر توسعه فناوری اطلاعات بورس کالای ایران خبر راه‌اندازی این سامانه را اعلام کرده بود.

به گفته وی، طراحی سامانه جدید عرضه، یکی از پروژه‌هایی است که در راستای طرح جامع یکپارچه‌سازی سامانه‌های عملیاتی موسوم به «سامانه سیمرغ» پیاده‌سازی شده و این سامانه که به لحاظ تکنولوژی و فرآیندی به طور ویژه ارتقا یافته است به زودی جایگزین تمام سامانه‌های قبلی بورس کالا می شود.

هوشیار عنوان کرد که با این اقدام یک وحدت رویه در تمامی سامانه‌های عملیاتی به وجود می‌آید تا همگی آن‌ها از یک ساختار شکلی و فرآیندی تبعیت کنند.

ویژگی‌های سامانه جدید عرضه بورس کالا

وی اظهار کرد که به لحاظ بحث مدیریت کاربران نیز مدیریت کاربران تمامی این سامانه‌ها یکپارچه شده و دسترسی سامانه‌های جدید از طریق سامانه sso یا همان درگاه ورود یکپارچه اتفاق می‌افتد که پیشرفته‌ترین تمهیدات امنیتی در آن لحاظ شده است.

مدیر توسعه فناوری اطلاعات بورس کالای ایران خاطرنشان کرد که قابلیت دیگری که بنا به درخواست عرضه‌کنندگان به ویژه عرضه‌کنندگان بزرگ و با توجه به رشد حجم و ارزش معاملات در سامانه تعبیه شده است، امکان همکاری با چند بانک به صورت همزمان به عنوان بانک عامل است.

وی اعلام کرد که تا پیش از این هر عرضه‌کننده می‌توانست تنها یک حساب تسویه در بورس کالا داشته باشد، ولی در سامانه مذکور این امکان تعبیه شده است که عرضه‌کنندگان قادر باشند به ازای هر عرضه، حساب تسویه مختص آن عرضه را از بین حساب‌های بانکی مختلف خود انتخاب نمایند و در واقع عرضه‌کننده می‌تواند به صورت همزمان با چندین بانک همکاری داشته باشد.

راه اندازی سامانه جدید عرضه بورس کالا
اطلاعیه بورس کالا
برای مشاهده در سایز بزرگ‌تر، بر روی عکس کلیک کنید.

منبع
کالاخبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا