اخبار

بلوک سهام سرمایه گذاری پارس آریان ۱۸ دی در فرابورس عرضه می‌شود

بلوک ۲.۲۸ درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری پارس آریان با نماد آریان در تاریخ ۱۸ دی ماه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش توان تحلیل، براساس اعلام شرکت فرابورس ایران، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در نظر دارد تا دو بلوک ۱.۱۴ درصدی ( در مجمع بلوک ۲.۲۸ درصدی) سهام شرکت سرمایه گذاری پارس آریان با نماد آریان را اصالتا و به وکالت از بانک ملی ایران به طور عمده یا نقد و شرایطی، ۱۸ دی ماه در بازار پایه فرابورس عرضه کند.

طی این عرضه، ۲۲۶ میلیون و ۵۱۸ هزار سهم معادل بلوک ۱.۱۴ درصدی متعلق به خود شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا و ۲۲۶ میلیون و ۴۸۲ هزار سهم معادل بلوک ۱.۱۴ درصدی به وکالت از بانک ملی در نماد «آریان ۴» از طریق کارگزاری بانک ملی واگذار می‌شود.

قیمت پایه هر سهم، قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه یا انتشار اطلاعیه (هریک بالاتر بود) به علاوه ۱۰ درصد به شرط آنکه نهایتا از ۱۷۵۰ تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.

قیمت پایه کل نیز با توجه به تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر (قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه یا انتشار اطلاعیه (هریک بالاتر بود) به علاوه ۱۰ درصد) به شرط آنکه از قیمت ۷۹۲.۷ میلیارد تومان کمتر نباشد، انتخاب می‌شود.

همچنین، سپرده حضور در رقابت از تعداد سهام قابل عرضه، ضربدر ده درصد، ضربدر (قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه یا انتشار اطلاعیه (هریک بالاتر بود) به علاوه ۱۰ درصد) به شرط آنکه از قیمت ۷۹.۲ میلیارد تومان کمتر نباشد، به دست می‌آيد.

عرضه بلوک سهام آریان
اطلاعیه عرضه بلوک سهام سرمایه گذاری پارس آریان

در صورتی که خریدار تمایل به خرید نقدی داشته باشد، موظف است که کل مبلغ مورد معامله را حداکثر طی دو روز کاری از تاریخ معامله پرداخت کند. در صورت درخواست اقساطی، حصه (بخش) نقدی ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را به صورت نقدی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز و تاییدیه به معاونت نظارت بازار فرابورس ارائه شود.

باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله نیز طی سه فقره چک در قالب سه قسط مساوی با فاصله دو ماهه و نرخ سود سالانه ۱۸ درصدی در آورد که فروشنده ارائه می‌شود که تاریخ اولین چک ۱۹ اسفند خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا