اخبار

به هر سهم عرضه اولیه غکورش اوراق اختیار فروش تبعی اختصاص داده می‌شود

بنا بر اعلام معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عرضه اولیه غکورش با پشتوانه اوراق اختیار فروش تبعی و تضمین حداقل سود ۲۵ درصد در دوره یک‌ساله فردا انجام می‌شود.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با اشاره به عرضه اولیه غکورش، اعلام کرد: هم‌زمان با تخصیص سهام شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد غکورش، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در نماد غکورش (تعداد سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه)، اوراق اختیار فروش تبعی با نماد هکورش۱۰۳ تخصیص می‌یابد.

گودرزی ضمن اشاره به این که عرضه اولیه با تخصیص اوراق اختیار فروش تبعی پیش از این در بورس ایران بی‌سابقه است، افزود: این روش با توجه به شرایط کنونی بازار و با هدف رفع نگرانی و تضمین حداقل سود برای سرمایه‌گذاران اجرا می‌شود. بر این اساس مشارکت‌کنندگان در این عرضه دیگر نگران افت قیمت سهام خود نبوده و اطمینان خاطر از فروش سهام خود در سررسید با قیمت مناسب را داشته باشند.

معاون بازار شرکت بورس همچنین گفت: در صورتی که قیمت سهم شرکت صنعت غذایی کورش در تاریخ سررسید کمتر از قیمت اعمال باشد، دارنده اوراق اختیار فروش می‌تواند با دریافت مابه‌التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم (درصورت توافق سرمایه‌گذاران و عرضه‌کننده) یا واگذاری سهام به عرضه‌کننده، از مزایای اوراق تبعی منتفع شود.

وی ادامه‌داد: همچنین در صورتی که قیمت اعمال اوراق تبعی کمتر از قیمت سهام مذکور در تاریخ سررسید باشد، سرمایه‌گذار الزامی به استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی نداشته و می‌تواند سهام خود را با قیمت بالاتر در بازار به فروش برساند.

گودرزی در ادامه‌ی توضیحات خود گفت: با خرید سهام صنعت غذایی کورش در روز عرضه اولیه، اوراق اختیار فروش تبعی به سرمایه‌گذاران تخصیص می‌یابد و نیازی به انجام معامله جداگانه برای خرید اوراق اختیار فروش تبعی نیست. همچنین تخصیص اوراق تبعی فقط در روز عرضه اولیه انجام می‌شود و در صورت خرید سهام مذکور در سایر روزها، تخصیص اوراق تبعی موضوعیت ندارد.

این مقام بورسی در پایان نیز افزود: سرمایه‌گذارانی می‌توانند از اوراق تبعی استفاده کنند که سهام مذکور را تا سررسید اوراق نگهداری کنند و با فروش سهام قبل از سررسید، اوراق تبعی فاقد اعتبار خواهد بود.

شرکت صنعت غذایی کورش پیش‌تر در سال گذشته قرار بود عرضه اولیه شود اما به خاطر عدم شفافیت صورتحساب‌های مالی، لغو شده بود، تاریخ جدید عرضه اولیه غکورش روز چهارشنبه، ۵ خرداد است و طی آن تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام غکورش به عرضه خواهد رسید. حداکثر سهمیه هر کد بورسی ۵۰۰ سهم است. بازه قیمتی در نظر گرفته شده برای این عرضه اولیه ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومان است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا