تحلیلتحلیل بنیادیتحلیل سهام

بررسی گزارش 9 ماهه منتهی به شهریور 1402 شرکت داروسازی دکتر عبیدی

شرکت داروسازی عبیدی به نماد دعبید، بزرگ ترین شرکت دارویی حاضر در بازار سرمایه است و حوزه تخصصی آن تولید داروهای دیابت و فشار خون می باشد و پس از آن دو گروه دارو های قلبی و عروقی و مسکن ها و ضد تب ها بیشترین حجم فروش شرکت را در بر می گیرند.

پر فروش ترین دارو های تولید شده توسط شرکت دارو سازی دکتر عبیدی عبارت اند از :

  • داروی امپاگلیفلوزین که کاربرد آن کنترل قند خون است و حدود 18 درصد از سبد محصولات شرکت را در بر می گیرد و دعبید 86% از بازار این دارو را در کشور در اختیار دارد
  • داروی سیتاگلیپتین که کاربرد این محصول کنترل قند خون می باشد و حدود 15% از سبد محصولات شرکت را در اختیار این دارو می باشد و این شرکت سهم 94 درصدی از بازار فروش این دارو را در اختیار دارد
  • داروی ادالت کلد، حدود 10 درصد از سبد محصولات این شرکت را در اختیار دارد و کاربرد این محصول مسکن، ضد التهاب و ضد تب است و دعبید سهم 51 درصدی از بازار این دارو را در کشور در اختیار گرفته است.

عملکرد بسیار مناسب دعبید در گزارش 9 ماهه

با توجه به گزارش 9 ماهه منتهی به شهریور 1402 شرکت دارو سازی دکتر عبیدی، فروش شرکت در 9 ماهه منتهی به شهریور 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 67% رشد داشت و فروش دعبید در تابستان 1402 نسبت به بهار 1402، 6 درصد افزایش یافت اما بهای تموم شده این شرکت در مدت مذکور تنها1 درصد رشد کرد.

فروش و بهای تمام شده دعبید

سود 9 ماهه شرکت داروی سازی دکتر عبیدی با نماد دعبید حدود 60 تومان به ازای هر سهم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش پیدا کرد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید سود هر سهم دعبید در تابستان 1402 حدود 20 تومان به ثبت رسید که نسبت به فصل بهار 18% بالا رفت. حاشیه سود خالص این شرکت در فصل تابستان 1402 نسبت به فصل قبل با رشد همراه بوده و 32% به ثبت رسید که این عدد در فصل قبل 29% بود.

سود هر سهم دعبید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا