تحلیلتحلیل بنیادیتحلیل سهام

تحلیل بنیادی شرکت صنعتی آما با نماد فاما

شرکت صنعتی آما در صنعت محصولات جوشکاری از جمله الکترود های جوشکاری، مفتول های مسوار جوشکاری، پودر های زیرپودری و سنگ های سایش و برش فعالیت می کند. فاما در سال گذشته درآمدی بالغ بر 1440 میلیارد تومان به ثبت رساند که 91% از آن حاصل فروش محصولات در داخل کشور می باشد. این شرکت دارای 4 محصول اصلی الکترود جوشکاری، مفتول جوشکاری، پودر جوشکاری و سنگ سمباده است که سهم درآمد هر کدام از این محصولات از کل فروش شرکت به ترتیب 59%، 28%، 4% و 0.8%  می باشد بنابراین 87% از فروش شرکت مربوط به دو محصول الکترود جوشکاری و مفتول جوشکاری است. شرکت حدود 9% درآمد حاصل از فروش صادراتی دارد که عمده آن از طریق فروش الکترود جوشکاری بدست می آید.

با توجه به جزئیات فروش فصلی، فاما در تابستان امسال حدود 300 میلیارد تومان درآمد از فروش داخلی الکترود جوشکاری داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 64.2% افزایش یافت و می توان دلیل آن را رشد 10 درصدی مقدار فروش و 50 درصدی نرخ فروش در یک سال منتهی به انتهای تابستان دانست. مقدار فروش پودر جوشکاری در تابستان امسال نسبت به فصل قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 49% و 53% رشد داشته است همچنین نرخ فروش این محصول هم در یک سال منتهی به تابستان 37% افزایش یافت به همین دلیل درآمد حاصل از فروش پودر جوشکاری در تابستان امسال نسبت به تابستان 1401 حدود 110% جهش داشته است.

درآمد فاما در تابستان امسال 533 میلیارد تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 17% افزایش یافت اما بهای تمام شده شرکت در تابستان نسبت به بهار تقریبا ثابت ماند و باعث شد حاشیه سود ناخالص شرکت به 47% برسد که نسبت به بهار 1402 و تابستان 1401 به ترتیب 9% و 8.5% بهبود یافته است. شرکت در شش ماهه  امسال 894 ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش 112 درصدی داشته است که نشان دهنده عملکرد فوق العاده این شرکت در سال 1402 می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا