تحلیلتحلیل بنیادیتحلیل سهامتحلیل صنعت

بررسی عملکرد تابستان 1402 نماد های منتخب صنعت سیمان

با توجه به گزارش های فصلی سیمانی ها، شرکت هایی انتخاب شدند که در فصل تابستان عملکرد مثبتی داشتند. بنابراین نماد های سخزر، سشمال، ستران، سصوفی و ساوه مورد بررسی دقیق تر قرار گرفته اند.

در جدول بررسی درآمد ها، نماد ها از بیشترین به کمترین میزان تغییر فروش فصلی ( تابستان 1402 نسبت به بهار 1402 ) مرتب شده اند. بدین ترتیب سیمان خزر با نماد سخزر دارای بیشترین نرخ رشد فروش فصلی می باشد.

سیمان ساوه دارای بیشترین حاشیه سود ناخالص است و بجز ساوه مابقی نماد های منتخب، حاشیه سود ناخالص خود را در تابستان 1402 نسبت به بهار 1402 بهبود بخشیده اند و در این بین سیمان تهران با نماد ستران بهترین عملکرد را داشته است.

جدول زیر سود خالص هر سهم نماد های انتخاب شده را نشان می دهد و نماد ها از بیشترین به کمترین نرخ رشد سود فصلی ( تابستان 1402 نسبت به بهار 1402 ) مرتب شده اند. سیمان خزر که در تابستان 1402 حدود 190 تومان سود ساخته است عملکرد بی نظیری نسبت به فصل بهار داشته است. اگر نرخ رشد سود شش ماهه 1402 را نسبت به شش ماهه 1401 مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهیم شد که سیمان ساوه بهترین عملکرد را با 105 درصد داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا