تحلیل بنیادیتحلیل سهامتحلیل صنعت

بررسی عملکرد تابستان 1402 شرکت های تولید مواد اولیه صنعت دارو

در بازار سرمایه 6 شرکت تولیدکننده مواد اولیه صنعت دارو حضور دارند که عبارت اند از :

  • شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد دکپسول که پوکه کپسول دارویی را تولید و عرضه می کند
  • شرکت دارویی رهآورد تامین با نماد درهآور که تولیدکننده هوموپلیمر های وینیل پیرولیدون ( PVP ) می باشد
  • شرکت شیمی دارویی داروپخش با نماد دشیمی که در تولید آنتی بیوتیک ها، مواد موثر دارویی پلت ها، داروهای قلبی و عروقی و مسکن ها فعالیت می کند
  • شرکت تولید مواد اولیه داروپخش با نماد دتماد که مواد اولیه نارکوتیک و غیر نارکوتیک تولید می کند
  • شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک با نماد دبالک که این شرکت مواد اولیه و موثر دارویی در سه سایت هورمونی، آنتی بیوتیک و عمومی را تولید می کند
  • شرکت شیرین دارو با نماد دشیری که این شرکت پودر عصاره شیرین بیان و عصاره جامد و مایع شیرین بیان را تولید و عرضه می کند

با توجه به گزارش های شش ماهه 1402 شرکت های فعال در تولید مواد اولیه صنعت دارو، درآمد تابستان 1402 درهآور نسبت به بهار 1402 با رشد 26 درصدی همراه بوده و کمترین نرخ رشد درآمد به صورت فصلی مربوط به نماد دشیمی می باشد اما از نظر نرخ رشد درآمد به صورت نقطه به نقطه ( تابستان 1402 نسبت به تابستان 1401 ) عملکرد درخشانی داشته است.

در بین نماد های بررسی شده، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد دکپسول دارای بیشترین حاشیه سود خالص در فصل تابستان است که نسبت به بهار 1402 که رشد کرده است.

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در تابستان 3,187 ریال سود ساخته که نسبت به فصل قبل 12 درصد رشد یافته و از این حیث عملکردی بهتری نسبت به مابقی شرکت ها داشته است. از نظر نرخ رشد سود هر سهم شش ماهه 1402 نسبت به شش ماهه 1401 نماد دشیمی با رشد 138 درصدی بهترین عملکرد را داشته و بدترین عملکرد مربوط به دکپسول و دتماد با نرخ رشد 19 درصدی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا