اخبار

گزارش هفتگی فارکس منتهی به 28 فوریه 2009

گزارش هفتگی تحلیلی فارکس منتهی به 28 فوریه 2009

EURUSD

گزارش هفتگی تحلیلی فارکس منتهی به 28 فوریه 2009

EURUSD

جفت ارز یورو دلار در هفته گذشته حرکت خود را با تحلیل شرکت گدمن ساش شروع کرد که یکی از تحلیل گران آن در سایت بلومبرگ گفته بود که قیمت به 1.35 خواهد رسید از طرفی دیگر هراس معامله گران از ملی شدن بانکها بود همین امر باعث شد تا در سشن آسیا در روز دوشنبه بازار صعودی باشد و روند قیمت به 1.29 برسد اما این روند  در بازار لندن طاقت نیاورد و فشار بحران باعث نزول آن شد در روز سه شنبه نیز همین اتفاق مجددا افتاد در آسیا صعودی و در لندن نزولی . انتشار اخبار کاهش گرید اعتباری برخی از اقتصاد های نوظهور در اروپا نیز بر شدت آن نزول افزود و از همه مهمتر که به سقوط این ارز منجر شد نزول پوند انگلیس بخاطر شرایط بد اقتصادی آن بود . همچنین انتشار آمار های بدتر مسکن در امریکا و وضعیت ریسک گریزی باعث شد تا روند قیمت از سطح 1.28 خداحافظی کند و دیگر به آن نزدیک نشود در انتهای هفته نیز دو عامل باعث سقوط قیمت شد یکی انتظارات از کاهش نرخ تورم اروپا و دیگری کاهش شدید GDP امریکا که به وضعیت ریسک گریزی انجامید.شاخص داو جونز که با بالا رفتن آن یورو تقویت و با پایین آمدن آن یورو ضعیف می شود کار خود را با 302 واحد کاهش در 7062 پایان داد و خزانه داری امریکا نیز با تبدیل سهام ممتاز خود به سهام عادی 37 درصد از بانک سیتی گروپ را در دست گرفت.

پیش بینی روند EURUSDدر هفته جاری (2تا 6 مارس 2009 )

هفته پیش رو مملو از آمار و گزارشات مهم می باشد در امریکا در روز دوشنبه شاخص PMI صنعتی  روز سه شنبه امار خانه های پیش فروش روز چهار شنبه PMI بخش خدماتی و گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP  روز پنج شنبه سخنرانی آقای گاینتر در مورد بودجه دولت و مدیان بیکاری هفته گی و نهایتا در روز جمعه آمار اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا منتشر میشود در منطقه یورو نیز در روز دوشنبه برآورد اولیه از تورم در روز پنج شنبه خرده فروشی آلمان و از همه مهمتر جلسه بانک مرکزی اروپا برای تعیین نرخ بهره می باشد نگاهی به این شاخص ها و پیش بینی های بازار حاکی از آن است یورو به دو دلیل کاهش خواهد یافت یکی بدلیل وضعیت بحران و حالت ریسک گریزی بازار و دیگری انتظارات کاهش نرخ بهره در روز پنج شنبه . اما در روز پنج شنبه بعد از کاهش احتمالی نرخ بهره نوسانات شدیدی قابل پیش بینی است اگر نرخ بهره به 1.5 درصد کاهش یابد احتمال تقویت یورو بسیار زیاد است چون بازار کاهش نرخ بهره را یک عامل مثبت قلمداد می کند اما در هر حال آمار اشتغال در روز جمعه یکی از موانع صعود آن خواهد بود اما اگر فقط 0.25 درصد کاهش اتفاق بافتد احتمال سقوط شدید و چه بسا رسیدن به سطح 1.23 دور از انتظار نیست.

چنانچه بخواهیم از روش امواج الیوت نیز بررسی کنیم روند نزولی قیمت 5 موج حرکتی خود را با یک مثلث مورب خاتمه دهنده در حال اتمام می باشد که انتظار می روند روند اصلاحی A خود را آغاز كند اگر اين اتفاق بافتد صعود روند تا سطح 1.35 در مرحله اول اتفاق خواهد افتاد. اما اين فقط يك پيش بيني جسورانه است.

GDPUSD

هفته گذشته هفته كم آمار و پرنوساني براي پوند بود بطوريكه آمار هاي منتشره براي پوند تا روز چهارشنبه به سود پوند بود تا اينكه شاخص تجديد نظر شده كاهش رشد اقتصادي در سطح 1.5 درصد و چشم انداز كاهش نرخ بهره باعث شد كه اين ارز  ترسو خاطره سقوط هاي بي مهاباي  خود را زنده كند و سطح 1.41 را مجددا لمس كند شدت سقوط به حدي بود كه در پايان هفته علي رغم سقوط يورو بخاطر ريسك گريزي معامگران پوند مي خريدند و از اين طريق بخشي از سقوط اضافي جبران گرديد.

پیش بینی روند GBPUSD در هفته جاری (2تا 6 مارس 2009 )

در هفته پيش رو با دو دسته آمار روبرو هستم يك ) آمار های تورمی که در روز های دوشنبه و جمعه منتشر می گردد و دو) آماری پیشرو از قبیل PMI (شاخص مدیران خرید که یک نظر سنجی در مورد وضعیت آینده اقتصادی می باشد) که در طول هفته منتشر می گردد . اما مهمترین رویداد در هفته پیش رو جلسه کاهش نرخ بهره بانکی به 0.5 درصد می باشد آخرین باری که نرخ بهره کاهش یافت بازار با خوشبینی 600 واحد پوند را بالا برد اما این بار چه ؟ بهتر است تا روز پنج شنبه منتظر بمانیم و بعد از حرکت بازار وارد شویم .

و اما از لحاظ تکنیکی برای پوند سطح 1.4050 یک سطح ساپورت قوی محسوب می شود چنانچه بازار بتواند تا روز پنج شنبه از این سطح به طرف پایین سقوط نکند نتیجه آن می شود که حرکت صعودی بعد از کاهش نرخ بهره بسیار قوی است زیرا تقریبا همه معاملگران از قطعی بودن کاهش نرخ بهره مطلع اند بنابراین این سطح می تواند یک سیگنال قوی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا